Hamarosan többet fizethetünk a Zewa, Libero és Libresse termékekért
A gyártó működési nyeresége 34 százalékot zuhant annak ellenére, hogy a Refinitiv által megkérdezett öt elemző nyereséget prognosztizált.
A vártnál nagyobb mértékű profitcsökkenésről számolt be szerdán az Essity higiéniai termékcsoport, és közölte, áremelést tervez a rekordmagas nyersanyag-, energia- és forgalmazási költségek miatt. A világ második legtöbb papírzsebkendőt eladó vállalatának működési nyeresége 34 százalékkal csökkent az egy évvel korábbihoz képest annak ellenére, hogy az értékesítés 11 százalékkal növekedett.
A svéd csoport számos márkanév alatt kínál termékeket, Magyarországon a Zewa, Tena, Tork, Libero és Libresse is a piaci élvonalban szerepel közülük. Az Essity kijelentette, idén minden termékkategóriában áremelést tervez, hogy kompenzálja a jelentősen megnövekedett költségeket.
„A közeljövőben nem számítunk a történelmi magasságú nyersanyag-, energia- és forgalmazási költségek csökkenésére, az áremelések ezért elengedhetetlenek”
– fejtette ki Magnus Groth vezérigazgató egy közleményben.
Groth elmondta, arra számít, hogy a legtöbb nyersanyag ára a folyó negyedévben stabilizálódni kezd, míg az energiaköltség továbbra is jelentősen emelkedik a negyedik negyedévhez képest.