Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Új részletek derültek ki az Air India szerencsétlenül járt gépének műszaki állapotáról

Új részletek derültek ki az Air India szerencsétlenül járt gépének műszaki állapotáról

Új részletek derültek ki az Air India szerencsétlenül járt gépének műszaki állapotáról
Shutterstock

Az Air India lezuhant Boeing 787-8 repülőgépének egyik hajtóművét idén márciusban cserélték, míg a másikat 2023-ban szervizelték.

A múlt heti tragikus kimenetelű indiai légi katasztrófa kivizsgálása során kiderült, hogy a szerencsétlenül járt Air India Boeing 787-8 repülőgép jobb oldali hajtóműve mindössze három hónapos volt. Natarajan Chandrasekaran, a légitársaság elnöke a Times Now indiai hírcsatornának nyilatkozva elmondta, hogy a bal oldali hajtómű szintén megfelelő karbantartási előzményekkel rendelkezett, utolsó szervizelése 2023-ban történt.

A GE által gyártott Genx-1B típusú hajtóművek különleges karbantartási rendszerrel működnek, amely folyamatos monitorozást tesz lehetővé. Kishore Chinta, a vizsgálatot végző szakember a BBC-nek elmondta, hogy ez a modern megközelítés eltér a hagyományos, fix ütemezésű karbantartási protokolltól, ugyanakkor arra is felhívta a figyelmet, hogy az új állapot önmagában nem garantálja a kifogástalan működést.

A hajtóművek egyes alkatrészei 15-20 ezer üzemciklusra vannak tervezve, amelybe minden indítás és leállítás beleszámít. Az indiai repülésbiztonsági hivatal a baleset után átvizsgálta az Air India teljes Boeing 787-es flottáját, azonban nem találtak jelentős biztonsági kockázatra utaló jeleket.

A június 12-én bekövetkezett tragédia során a Londonba tartó járat röviddel az ahmadábádi felszállást követően zuhant le egy orvosi kollégium épületére. A katasztrófában legalább 270-en vesztették életüket, és mindössze egyetlen brit állampolgárságú utas élte túl a balesetet.