Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
370,04 Ft
Euró
394,29 Ft
Font
457,73 Ft
Bitcoin
64,275 $

A YouTube dollármilliárdokat oszt vissza a tartalomkészítőinek – ellentétben az Instagrammal

A Google ezen a héten számolt be a YouTube reklámbevételeiről, erre pedig először került sor azóta, hogy megvették a céget. A számok pedig sokkolóak.

Smart

Gyémánt Péter

Szerkesztő

A YouTube reklámbevétele tavaly 15 milliárd dollár volt, és ennek a komoly részét visszaosztja a tartalomkészítőknek. És bár eredetileg talán nem fog óriásinak hangzani a szám, ha más közösségi médiás oldalakkal hasonlítjuk össze – mint például az Instagrammal – akkor már teljesen más a helyzet.

A YouTube 15,1 milliárd dollárnyi reklámbevételre tett szert 2019-ben, emellett 3 milliárd dollár volt a bevétele az előfizetéses szolgáltatásaiból, mint a YouTube Premium és a YouTubeTV. Soron kívül Kizuhant az ötödik emeletről egy kisgyermek Csepelen

Ruth Porat, a Google anyavállalatának, az Alphabetnek a pénzügyi igazgatója így nyilatkozott: „A bevételünk nagy részét a tartalomkészítőinknek fizetjük ki.”

A pénzügyi igazgató szavaiból kiindulva a vállalat körülbelül 8 milliárd dollárt fizethet ki a tartalomkészítőknek.

És bár a YouTube bevétele meglehetősen nagy, így is eltörpül például az Instagram mellett. A Bloomberg beszámolója szerint a Facebook tulajdonában lévő alkalmazás bevétele 2019-ben körülbelül 20 milliárd dollár volt. Ez a szám nem a vállalat jelentéséből származik, viszont figyelembe véve, hogy mennyi reklámmal találkozunk az Instagramon, valószínűleg nem állhat messze a valóságtól.

A hatalmas különbség viszont a YouTube és az Instagram között az, hogy míg a YouTube a bevételeinek körülbelül 45 százalékát tartja meg, addig az Instagram közvetlenül egyáltalán nem oszt vissza pénzt a tartalomkészítőinek.

Így ha a tartalomkészítők szeretnének pénzt keresni Instagramon a posztjaikkal, akkor ehhez harmadik felekkel kell megállapodniuk.

De persze a YouTube rendszere is messze áll a tökéletestől, ugyanis a közepesen vagy egyáltalán nem ismert YouTube-erek gyakran áldozatául esnek a YouTube algoritmusainak, így előfordulhat, hogy egyes videóikkal nem tudnak pénzt keresni, hiába lennének rá alapvetően jogosultak.  

Folytatódik az árcsökkentés a Lidl-nél, újabb 60 termék árát vitték lejjebb tartósan

Az áruházlánc már több mint 600 termék árát csökkentette az árcsökkentési programja keretében, amihez április elejétől újabb 60 árucikk csatlakozott.