Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
370,25 Ft
Euró
393,97 Ft
Font
460,19 Ft
Bitcoin
63,016 $

A PS5 nem szárnyalhatja túl a Series X teljesítményét az Epic főnöke szerint

Az Unreal Engine 5 techdemójáért felelős techóriás vezérigazgatója, Tim Sweeney szerint mindkét konzol lenyűgöző lesz.

Smart

Kulcsár Péter

Szerkesztő

Múlt héten egy igazán fantasztikus demonstrációt láthattunk az Epic részéről, amikor bemutatták a legújabb játékmotorjukat, mely lélegzetelállítóra sikeredett. Azóta azonban kérdések merültek fel az Xbox Series X kapcsán, mivel eddig csak PS5-ön láttuk futni az engine-t.

Olyan pletykák láttak napvilágot, miszerint Tim Sweeney exkluzív üzletet köthetett a Sony-val, így az Xbox next-gen konzolján nem fogják alkalmazni a fejlesztők a játékmotort. Soron kívül Ez történik, ha gyakran fogyasztunk tojást

Ezeknek a szóbeszédeknek a végére az Epic fejese egyszer s mindenkorra pontot tett, amelyről a Twitter-bejegyzései tanúskodnak.

A Kotaku is megkereste az amerikai céget a demóval kapcsolatban, a szóvivő pedig a következőket válaszolta:

„Az Unreal Engine 5 a Niagara VFX és Chaos fizikai és destrukciós modellekhez hasonló technológiákkal, valamint a vadonatúj Nanite virtualizált geometriával és a Lumen dinamikus globális megvilágítással az Xbox Series X-et is megcélozza.”

A szóvivő a bemutató során prezentált játékmenetről azt mondta, hogy nem Series X-en, hanem PS5-ön futott és hozzátette, hogy az Unreal Engine 5 az összes platformon elérhető lesz.

A Microsoft a következőképpen kommentálta a helyzetet:

„A fejlesztők a világ összes pontjáról az Xbox Game Studios 15 csapatát is beleértve a jövőbeni projektjeihez az Unreal Engine-t használhatják majd. Várjuk már az Epic-kel való együttműködésünket az Unreal 5 2021-es megjelenéséig.”

Kicsit furcsa lehetett az egész a redmondiak számára, mivel a techdemó után a programozók egy szót sem ejtettek a Series X-ről vagy a PC-ről, a beérkező kérdésekre pedig sokáig egyáltalán nem is válaszoltak.

Tim Sweeney azonban nemrég megerősítette, semmilyen kötelékek nem fűzik a cégét a Sony-hoz és az Unreal Engine 5 mindkét konzolon teljes gyönyörében futhat majd.

„Az Unreal Engine 5 demó a Sony és Epic közti évek óta tartó közös tárgyalások eredménye, melyek a grafika és a tárhely architektúrájának jövőjéről szóltak. A Nanite és a Lumen technológiát a PS5 és az Xbox Series X is támogatni fogja és mindkét eszközön elérhető lesz.”

írta Sweeney a Twitteren.

Hozzátette, hogy a csúcskategóriás PC-ken szintén problémamentesen futhat a vadonatúj játékmotor, azóta pedig már állítólag tesztelték is néhány laptopon.

Arra a kérdésre, hogy miért PS5-ön és nem PC-n mutatták be az Unreal Engine 5 techdemóját, Sweeney azt felelte,

„A rendszer integrációja és összteljesítménye miatt. Az óriási sávszélességű adatok videomemóriába való áthelyezése natív formátumban a hardveres dekompresszióval együtt rendkívül hatékony módszer.”

Nem kell tehát félniük sem a Series X-eseknek, sem a PC-seknek – az Unreal Engine 5 konzolokon és számítógépeken egyaránt bámulatos vizuális élményt fog nyújtani. Hogy mely játékok alkalmazzák majd ezt a zseniális engine-t, azt egyelőre nem tudjuk.

Az Xbox 20/20 rendezvénysorozat keretein belül minden hónapban új információkat tudhatunk meg az év végén érkező Series X-ről, a Sony pedig állítólag júniusban készül a nagy leleplezésre, amely után végre kiderül, milyen game-ekre számíthatunk a következő generációs konzolokon.

Közben kiderült, hogy más szempontból is korszakalkotó lehet a következő generáció:

https://liner.hu/a-sony-szerint-a-hangeffektek-is-oriasi-fejlodest-mutatnak-majd-a-playstation-5-on/

Elmaradt a csoda, Szoboszlaiék kiestek az Európa-ligából

Szoboszlai Dominik ott volt a Liverpool kezdőjében az Atalanta ellen az Európa-liga negyeddöntőjének visszavágóján.