Felértékelődtek a hazai üzletek akciói az élelmiszerek folyamatos drágulása miatt
A drasztikus áremelkedést már minden magyar megérezte, nem véletlen, hogy célzottan, akcióra vadászva indulnak el többen is a hazai szuper- és hipermarketekbe.
A Napi.hu számára a Pulzus Kutató által készített, 1 000 fő bevonásával realizált felmérésből kiderült, a többség élelmiszer-vásárlás előtt megnézi a boltláncok kínálatát, akcióit.
A válaszadók 53 százalékára igaz ez, azaz éppenhogy többségben vannak, akik rendszeresen szondázzák a kínálatot. A válaszadók alig több mint negyede alkalmanként néz rá az akciós kínálatra, 13 százalékuk a bejáratott üzletet választja. A felmérés szerint a vásárlók 6 százaléka nem foglalkozik ezzel, bármelyik üzlet jó nekik.
Mint megtudhattuk, a nők érzékenyebbek az árakra: tízből hatan rendszeresen körülnéznek, mielőtt elindulnak a boltba az élelmiszerekért – a férfiaknak csak a 44 százalékára igaz ez.
Az életkort nézve az idősebbek között van a legtöbb akcióvadász, 59 százalékuk rendszeres akciófigyelő. Igaz, a középkorúak és a fiatalok körében is többségben vannak.
A végzettség szerinti bontás összefüggésben van a jövedelmi helyzettel. Az alapfokú végzettségűek átlagfizetése alacsonyabb, mint a többieké, körükben 61 százalékos az akciókat keresők aránya. A diplomások közül 10-ből 4-en teszik ugyanezt. Utóbbiak körében a legmagasabb azoknak az aránya, akik kvázi az ártól függetlenül az eddig jól bevált boltba járnak – olvasható a jelentésben.