Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
370,26 Ft
Euró
394,64 Ft
Font
461,03 Ft
Bitcoin
64,655 $

6.5 millió dollárt invesztál a Google a koronavírussal kapcsolatos álhírek elleni küzdelembe

Az interneten terjengő álhírek a huszonegyedik század nagy kihívásának számítanak. Egy ilyen helyzetben, mint a COVID-19 járvány, amikor az emberek egyébként is feszültek, kulcsfontosságú, hogy megbízható információk, és ne álhírek jussanak el a publikumhoz.

Külföld

Nagy Noel

Szerkesztő

Ezen álhírek megfékezésének céljából a Google 6.5 millió dollárral száll be olyan non-profit szervezetek mellé, akik specifikusan az online terjengő hamis információk ellen küzdenek. A tech-óriás elmondása szerint az adománnyal „kifejezetten a koronavírussal kapcsolatos hírek” megszűrését célozták meg.

Példának okáért a cég Google News Initiative projektje nagyobb támogatást fog biztosítani a First Draft számára. Ez a szervezet abban segít az újságíróknak, hogy a koronavírus, és az ehhez hasonló krízishelyzetek idején hiteles tájékoztatást tudjanak nyújtani. A támogatott szervezetek között olyan non-profit szervezetek is ott vannak, mint a Full Fact és a Maldita.es. Soron kívül Helyszíni fotókon a Ferihegyi repülőtérre vezető úton történt halálos baleset

A Google elmondása szerint ezek a szervezetek olyan európai helyszínekre fókuszálnak, amelyeknél különösen súlyos a COVID-19 járvány helyzete, mint Olaszország, Spanyolország, Franciaország, Németország és az Egyesült Királyság. A projekt célja, hogy beazonosítsák és elnyomják a káros álhírek terjedését a közösség érdekében.

A Google a Meedan nevű újságírói non-profittal is együttműködésbe lép, amely egészségügyi szakértőket ad az újságírók mellé, hogy minél pontosabb és hitelesebb adatokkal tudjanak beszámolni a járvány helyzetéről. Emellett a cég egy „tényellenőrző” oldal fejlesztésébe is belefogott, hogy leszűrjék a Google News koronavírus szekciójából a hamis tartalmú írásokat.

A Google mellett több ország kormánya is azon dolgozik, hogy visszaszorítsák az álhíreket. A brit kormány márciusban jelentette be, hogy 500 ezer fontot különít el arra, hogy a hamis információk ellen küzdjön, amiből valamennyi támogatás az úgynevezett „közösségi média influencerekhez” kerül.

Más nagyvállalatok is jelezték, hogy csatlakoznának a koronavírus elleni küzdelemhez, köztük a Samsung és a Sony is. A Sony például egy 100 millió dolláros alapot hozott létre az egészségügyi dolgozók, az otthonrekedt diákok és a munkájukat elvesztett alkotók megsegítésére.

Létfontosságú lehet ezeknek a projekteknek a megvalósítása, ugyanis a világban terjengő álhírek így is nagyon megnehezítik a társadalom életét. Az ilyen krízishelyzetekben pedig különösen kell figyelni, hogy hiteles forrásból tájékozódjunk, mert egy-egy álhír egy nagyobb skálán akár tömegpánikot is gerjeszthet. Habár ezek a támogatások nem valószínű, hogy teljesen megszüntetik a jelenséget, de adott esetben emberéleteket menthetnek meg.