Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
364,98 Ft
Euró
393,87 Ft
Font
460,64 Ft
Bitcoin
70,610 $

Ha minden jól megy, 5 áremelés után végre stagnálni fog a sörök ára

A sörgyártók nem kevesebb, mint 5 alkalommal emeltek árat, most pedig remélhetőleg eljön az az időszak, amikor végre megáll a folyamatos drágulás.

MTI Fotó: Máthé Zoltán
Gazdaság

Borbély Fanni

Szerkesztő

A napi.hu jelentése szerint a Magyar Sörgyártók Szövetségének (MSSZ) tagjai így nyilatkoztak a folyamatos drágulásról és az ágazat jövőjéről: elmondásuk szerint a söripart ugyanazok a kölcsönhatások érték, mint az élelmiszeripar más ágazatait. Békefi Gábor, a Dreher Sörgyárak Zrt. vezérigazgatója közölte:

„A sör árának emelkedéséhez hozzájárult az agrár alapanyagok áremelkedése, az infláció, a munkabérköltségek emelkedése, és az is, hogy a sörgyártás kifejezetten energiaigényes.” Soron kívül Nem sok bolt lesz nyitva az ünnepek alatt, érdemes hamar letudni a bevásárlást

A vezérigazgató hozzátette, ennek okán a sörgyártók még inkább odafigyelnek a hatékonyság növelésére és a költségmenedzsmentre. Úgy véli, a magyar söripar jövedelmezősége már így is elmarad attól, amit a tulajdonosok várnak tőle, 2022-ben pedig nominálisan szinte ugyanannyi profitot termeltek, mint az előző évben.

Az ipari szereplők jellemzően az év elején emelik meg áraikat a kereskedelmi partnerek felé, ez pedig általában egy évig stabilan ki is tart. Csakhogy a tavaly januári áremelést további négy követte. Mivel még decemberben is úgy vélték, hogy továbbra is emelkedni fog az alapanyagok ára, erre készülve idén januárban is árat emeltek, ám ha minden jól megy, ennél tovább már nem fog drágulni a sör Magyarországon.

Szemerey Zoltán, a Pécsi Sörfőzde Zrt. igazgatósági elnöke megjegyezte:

„Az energiaárak kiszámíthatatlan váltakozása miatt nehéz tervezni, ráadásul, míg a költségemelkedés egy része idővel lecsenghet, más költségek, például a béremelkedés várhatóan tartósan fennmarad.”

Nikos Zois, a Heineken Hungária Zrt. vezérigazgatója ezzel szemben úgy véli:

„A sörgyártók még így is a lehető legkisebb mértékben növelték az árakat, hiszen a céljuk az, hogy a sör versenyképes maradjon más alkoholokkal szemben.”